OmaWatti

OmaWatti on Lahti Energian asiointipalvelu, jossa voit seurata energiankulutustasi, päivittää asiakastietojasi ja tarkastella laskujasi. OmaWatista löydät myös verkkopalvelu- ja lämpösopimuksesi ja voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Palvelu on käytössäsi ympäri vuorokauden, joten voit asioida palvelussa silloin, kun sinulle sopii parhaiten.

Kirjaudu OmaWattiin

Ota OmaWatti käyttöön helposti

OmaWatin käyttöönotto on helppoa. Toimi näin:

  1. Rekisteröidy ensin. Tilin luomiseen tarvitset verkkopankkitunnukset. Tunnistaudu vahvalla pankkitunnistautumisella ja valitse sen jälkeen teetkö tilin henkilö- vai yritysasiakkaana. Yritysasiakkaana tarvitset tilin luomiseen y-tunnuksen. Rekisteröitymisen jälkeen tarkastamme, että sinulla on oikeus hoitaa yrityksen asioita. Jos tahdot yhdistää samalle tilille monta y-tunnusta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
  2. Saat sähköpostiisi vahvistuksen rekisteröitymisestä.
  3. Voit aloittaa OmaWatin käyttämisen kirjautumalla luomallasi käyttäjätunnuksella ja salasanalla tai pankkitunnuksilla. Jos olet yritysasiakas, voit kirjautua vain käyttäjätunnuksella ja salasanalla.

Haluatko luoda tunnuksen isännöitsijänä tai yrittäjänä?

Katso ohje alempana tällä sivulla.

Mitä voit tehdä OmaWatissa?

Seuraa kulutustasi

Voit seurata OmaWatissa kaukolämmön- ja sähkönkulutustasi tai sähköntuotantoasi niin vuosi- kuin tuntitasolla. Voit myös vertailla kulutustasi samana ajankohtana eri vuosina. Energiankäytön seuraaminen auttaa sinua ymmärtämään, mihin ja milloin sähköä kuluu. Kiinnittämällä huomion arjen pieniin valintoihin voit varmistaa, ettei sähköä kulu turhaan.

Katso laskusi tai siirrä eräpäivää

Kuluttaja-asiakkaana voit siirtää eräpäivää helposti OmaWatissa. Laskut-osiosta löydät omat laskusi ja erääntymättömälle laskulle voit tehdä eräpäivän siirron kätevästi suoraan palvelussa. Laskut myös arkistoituvat palveluun, ja yksittäisten laskujen tarkastelu on helppoa.

Tarkastele sopimuksiasi

OmaWatista löydät sähköverkkopalvelu- ja kaukolämpösopimuksesi. Jos haluat muuttaa sopimuksiasi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Pidä yhteystietosi ajan tasalla

Muistathan pitää osoite- ja yhteystietosi ajan tasalla. Yhteystietojen päivittäminen onnistuu kätevästi OmaWatin Omat tiedot -osiossa. Omien tietojen kautta voit tilata myös kiinteistökohtaisia häiriötiedotteita.

Isännöitsijä – luo isännöitsijätili

Isännöitsijänä voit tilata Lahti Energian asiakaspalvelusta isännöitsijätilin, jolla voit seurata kaikkia edustamiasi taloyhtiöitä yksillä tunnuksilla. Isännöitsijätilin kautta et voi suoraan muokata asiakastietoja. Isännöitsijänä et voi antaa taloyhtiön puheenjohtajalle pääsyä tiliin, sillä isännöitsijätilillä on yleensä kaikkien isännöitsijän tai isännöintitoimiston edustamien yhtiöiden tietoja.

Näin rekisteröidyt palveluun yrityksenä tai henkilöasiakkaana:

  1. Mene osoitteeseen https://omawatti.lahtienergia.fi.
  2. Valitse Luo Tili.
  3. Tunnistaudu vahvalla tunnistautumisella.
  4. Valitse tämän jälkeen luotko tunnuksen Henkilöasiakkaana vai Yritysasiakkaana.

Kun luot tunnuksen henkilöasiakkaana, täytä pyydetyt tiedot. Voit jatkossa kirjautua joko luomallasi käyttäjätunnuksella ja salasanalla tai verkkopankkitunnuksilla.

Yritysasiakas – luo tunnus yritysasiakkaana

Kun haluat luoda tunnuksen yritysasiakkaana, toimi näin:

  1. Mene osoitteeseen https://omawatti.lahtienergia.fi.
  2. Valitse Luo Tili.
  3. Tunnistaudu vahvalla tunnistautumisella.
  4. Valitse vaihtoehto Yritysasiakkaana.

Rekisteröitymisen jälkeen tarkistamme, että sinulla on oikeus hoitaa yrityksen asioita. Tämän jälkeen hyväksymme tilin, jonka jälkeen voit käyttää sitä. Saat tiedon tilin hyväksymisestä tai hylkäämisestä sähköpostiosoitteeseen, jonka ilmoitit tiliä luodessasi.

Yritysasiakkaana voit kirjautua jatkossa OmaWattiin luomallasi käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Jos haluat yhdistää samalle tilille monta y-tunnusta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.