Uusi ilme, uudet verkkosivut – tervetuloa tutustumaan!
Uusi ilmeemme on julkistettu tänään 1.3.2024. Myös verkkosivumme uudistuivat ja selkeytimme rakennetta. Löydät esimerkiksi kaikki sähkönsiirtoon liittyvät asiat Lahti Energia Sähköverkon omasta osiosta.
Uudella brändillämme haluamme tuoda esiin energia-alan asiantuntemustamme. Logomme on ryhdikäs, mutta samalla se kertoo lämmöstä ja siitä, että haluamme olla innostava ja helposti lähestyttävä asiantuntija. Logotekstin kaverina on pyöreä logomerkki, jonka laineikkaat raidat ilmentävät dynaamisuutta, aktiivisuutta ja uteliaisuutta. Myös Lahti Energia Sähköverkko sai oman, uuden logon, joka noudattaa yhteistä brändi-ilmettä.
– Lahti Energian visiona on olla Rohkeasti ilmastopositiivinen vuonna 2035. Hienosti vuosia palvelleen brändimme oli aika uudistua ja näyttää tietä kohti visiotamme. Liittymällä Lahti-konsernin ilmeeseen haluamme myös tukea Lahden kaupungin ympäristö- ja ilmastotavoitteita kohti hiilineutraaliutta 2030, kertoo viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Mari Suokari.
Ilme siirtyy viestintäämme vähitellen
Uudistunut ilmeemme näkyy aluksi sähköisissä palveluissamme, kuten verkkosivuillamme ja OmaWatissa. Vähitellen uusi logo ja uudet värit tulevat näkymään kaikessa viestinnässämme, myös laskuillamme. Uudistamme tuotteita, kylttejä ja muita materiaaleja tämän vuoden aikana kustannustehokkaasti ja vastuullisesti.
Saatoit tunnistaa yhtäläisyyksiä Lahden ilmeeseen. Uusi ilmeemme on johdettu Lahden kaupungin brändi-ilmeestä. Se kertoo visuaalisesti, että kuulumme Lahti-konserniin. Logon kirjasintyyppi on sama kuin kaupungilla, ja värimaailma on johdettu Lahden väreistä.
Erottuvana elementtinä meillä on väri, joka liukuu Radiomaston-oranssista keltaisemmaksi Ohran sävyksi. Brändi-ilmettä suunnitteli mainostoimisto SEK, joka on suunnitellut myös Lahden kaupungin ilmeen.